◾ 이세리 | Lee, Se Ri (2019.8) 디자인 산업 활성화를 위한 공유경제 기반 플랫폼 연구 Sharing Economy Platform for Vitalization of Design Industry
◾ 서용일 | Seo, Young Il (2020.02) 지속가능한 디자인을 위한 교육 평가지표 연구 Evaluation Criteria for Sustainable Design Education
◾ 정금순 | Jung, Keum Soon (2021.02) 기독교 북디자인 평가모형을 기반으로 한 출판 프로세스 개선에 관한 연구 A Study on Improving Process Based on the Christian Book Design Evaluation Model
◾ 강재신 | Kang, Jae Shin (2022.02) 온라인 디자인 교수학습 방법의 한계와 개선방안에 관한 연구 A Study on the Limitations and Improvement of Online Design Teaching and Learning Methods
◾ 엄은영 | Eom, Eun Young (2022.08) 인터랙티브한 모바일 쇼핑플랫폼 UI디자인 개선에 관한 연구 A Study on UI Design Improvement of Interactive Mobile Shopping Platform
◾ 유은주 | Yu, Eun Ju (2023.02) 디지털미디어 플렉서블 아이덴티티 기반 도시브랜드 디자인 전략 연구 A Study on City Brand Design Strategy Based on Digital Media Flexible Identity
◾ 이승재 | Lee, Seung Jae (2023.02) 미디어 커머스 플랫폼 디자인이 고객경험(CX)에 미치는 영향에 관한 연구 A Study on the Effect of Platform Design for Media Commerce on Customer Experience
◾ 김경선 | Kim, Gyung Sun (2023.08) 디자이너의 역량강화를 위한 확장현실(XR)기반 에듀테크 콘텐츠 모델 연구 A Study on XR-based Edtech Contents Model for the Designer's Capacity Building
◾ 이지은 | Lee, Ji Eun (2024.02) 사용자 경험 확장을 위한 인터랙티브 실감미디어 전시 디자인 연구 A Study on the Interactive Immersive Media Exhibition Design to Expand User Experience
◾ 안무정 | An, Mu Jung (2024.08) 생성형 AI기술을 활용한 디자인 경영 평가 모델 연구 : 소셜미디어 광고를 중심으로 A Study on Design Management Evaluation Model with Use of Generative AI Technology : Based on Social Media Advertising
◾ 이기훈 | Lee, ki Hoon (2024.08) 디지털미디어 환경의 총체적 경험(TX)을 기반으로 한 디자인 진단 및 평가 모듈 시스템 연구 A Study of a Design Diagnosis and Evaluation Module System Based on the Total Experience(TX) of the Digital Media Environment
◾ 권지현 | Kwon, Ji Hyeon (2024.08) 확장된 서비스스케이프 디자인 모델 연구 : 고객 맞춤형 리테일마케팅 브랜드 공간 조성을 중심으로 A Study on the Extended Servicescape Design Model : Focused on Designing Customer-Customized Retail Marketing Brand Space
|